No tak se Vám taky vyjádřím.
Předně díky za postřehy, nápady... Vždy je lepší podat návrh, než konspirační teorii a jsem ráda, že se Barri poučil.
A teď druhý pohled na věci:-
Traineři. O těch řeknu naprosto upřímně, že nic nevím. Možné to je, možná jsou jen přemístění. Ty NPC jsem nikdy nedělala a nikdy jsem neměla důvod ani potřebu je řešit... takže k tomu bohužel nic neřeknu.
-
Zkušenosti. Zkušenosti dáváme za Qsty i za RP. Krom toho v současné době Yerg dělá na nových questech, takže toto se již řeší (možná jste si všimli chain questu v hospodě atp).
Co bych ale nerada, je, aby bylo opět možné získat cca 100 zk za týden, jak tomu bylo na začátku. Chápu, že nechcete hrát drbany, ale uvědomte si, že nemůže být každý arcimág, nemůže být každý mistr boje atd. Zkrátka ty postavy tu začínají všechny na cca stejné nebo nižší úrovni a tudíž je nutné stáří postavy k tomu, aby měla spelly a mohla se předvádět na RPPVE eventech.
-
Podpora. Drtivou většinu toho, co potřebujete, zastanou ST/RPGM, kterých je ve hře většinou dostatek. Vyloženě GM podporu potřebujete jednou za čas a vesměs jde o věci, které není třeba řešit "teď a tady".
Krom toho, když budu mluvit za sebe, mám za cca měsíc první zkoušky na VŠ a řeknu to naprosto otevřeně... Škola je pro mě přednější, takže Mythii strkám na žebříčku hodnot momentálně do pozadí. Když připočítám Vánoce, Silvestr... zas tolik času se učit na zkoušky nemám a vážně budu radši ležet v knížkách, než RPit NPC. Je to možná až hnusně upřímné, je to snad i neprofesionální, ale je to realita.
-
Nemožné je opět nemožné. No... můžeš mi říct příklad
jedné frakce/guildy, kterou by kdy hráč
pozvedl?
Hráči měli:Háj - Dokud se ho neujal Eledian (který poskočil na RPGM), byla to mrtvá guilda. Prakticky jediné "eventy" do té doby spočívaly v lesbení několika nejmenovaných nelfek.
Horda - S odchodem Strikera a předání žezla hráčům prakticky vymřela a je mrtvá dodnes.
Rudostřeší - Město se z vlády hráče nevzpamatovalo dodnes.
Ozbrojené složky - To samé, co město.
Kul Tiras - Dokud měl rozhodující slovo Glac, jakožto GM, bylo to OK. Ve chvíli, kdy byla předána guilda čistě hráči, byla rozpuštěna. Přesto musím uznat, že Ard se zde držel svědomitě zuby nehty a věřím, že by tuto guildu dokázal ještě nějakou dobu vést.
Sha'or - Pamatujete si je vůbec? Guilda draenei. V režii hráče - dodnes mrtvá guilda.
Několikery
žoldáky - Vždy v rukou hráčů, životnost měli vždy jen pár dní.
Církev - Guilda založená hráčem. Prakticky od začátku mrtvá.
G.I.T.7 - Od začátku v rukou Woobena. Dříve hráč, dnes RPGM. Nevšimla jsem si, že by ta guilda byla někdy významná.
... možná jsem ještě na něco zapoměla, ale to by se statistikou moc nezamíchalo.
Zkušenosti s tím, jak to vypadá, když dáme hráče do čela guildy/frakce máme dostatečné na to, abychom věděli, že hráč v čele je
utopie. Na tohle téma si pokecej s Dawenearem, který vedl z pozice hráče Rudostřeší. Dnes je RPGM a na tohle období vzpomíná s hrůzou. A popravdě nevidím rozdíl mezi GM v čele, nebo - jak rádi říkáte - rozumným hráčem, kterého si stejně vyberou a dosadí GM, aby vybrali opravdu rozumného.
Čili - pokud si dostatečně věříš na to, že dokážeš být plnohodnotný vůdce frakce, mileráda ti nějakou z těch "padlých" dám a můžeš se předvést, jak bys to dokázal povznést. Ale osobně nevěřím tomu, že hráč se dokáže starat o guildu tak kvalitně a efektivně, jako RPGM/GM.
Vím, že spousta hráčů po tom prahne, ale zkušenosti s těmito experimenty jasně mluví proti tomuto a popravdě to poslední, co bych chtěla vidět, je zkoušet jednoho hráče za druhým a čekat, který z nich že to dokáže povznést město do výšin.
S tímhle mimochodem nemají GM z Mirku vůbec nic společného. Přebírání guild a frakcí zpět vzniklo ještě před spojením, kdy jsme začali mikroguildy (běžně guildy s pěti hráči atp) rozpouštět.
Takže pokud budu mluvit ne populisticky, ale realisticky: Guilda vedená hráčem nikdy nebude fungovat tak dobře a kvalitně, jako guilda vedená RPGM nebo GM.
A než mi začnete říkat, že Vám to připomíná jiné servery, tak si uvědomte, že ne vše musíme mít o 180° jinak. Pořád je to RP server. Mythia je jedinečná, ale není jedinečná tím (a nechce být), že tu bude absolutní anarchie, hráči budou páni všeho a GM jim budou sloužit a dělat jim cvičené opice. Ano,
jsme tu pro Vás a právě proto si nemůžete dělat vše podle svého.
Vím, že jste všichni přišli na Mythii nadšeni z toho, že tady si budete moct vše dělat tak, jak se Vám zlíbí a nikdy Vám GMT nic nezakáže nebo nezmění, ale tohle je zkrátka utopie a mohlo by to fungovat jen a pouze tehdy, kdyby všichni hráči do jednoho měli soudnost a dokázali sami sobě říct: "To si přehnal/a."
-
Eventy. Přiznávám, že tenhle týden jich moc nebylo. Ale když se podíváš na ten předešlý, bylo tam snad každý den něco. Samozřejmě ne každý den event na půl dne, ale vždy sis mohl vybrat nějakou aktivitu.
Mimo to RP je o fantazii. A já mám hráče za fantazáky. Vážně nechápu jednu věc: "To vážně potřebujete, abychom vám lajnovali vaši hru?"
V tomhle si totiž dost protiřečíte (a to nejen ty, Barri, ale možná si toho teď všimneš také). Na jednu stranu po nás chcete, abychom vám nechávali volnost a nelajnovali Vám příběh. Na stranu druhou ale chcete, aby non-stop probíhaly eventy. Jenže co je event? Event je příběh, který má začátek a dva, tři možné konce. Máte možnost volby... ale co je to za volbu, když máte tři možnosti? Tomuhle říkáte ta svoboda?
Pokud ta svoboda, kterou tak chcete, znamená mít vždy alespoň tři možnosti na výběr, pak s přehledem řeknu, že takovou tady už dávno máte. Pokud je ta vysněná svoboda "RPit si co chcete", pak Vám ty eventy musí překážet, ne?
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že já eventy na RP serverech nesnáším. Když je jednou za čas něco, jako odezva světa (a je fuk, jestli je to útok nemrtvých, přílivová vlna, vyrojení gnollů nebo kdo ví co), tak OK. Ale když RPím, tak vím co chci RPit a jakýkoliv eventy, který mi říkají CO mám RPit, mě osobně třeba vadí. Kdo mě zná z dřívějška, tak ví, že já na eventy téměř nechodila a když, tak jsem se držela v pozadí a jen jsem "šla s davem".
Takže tady bych ještě prosila trochu upřesnění a odpověď na jednoduchou otázku: "Co teda chcete?" Chcete žít již napsaný příběh = mít deset eventů týdně? Nebo chcete mít volnost = mít týdně dva, tři větší a zbytek si RPit v guildách?
P.S.: O tom, že Vám nedáváme volnost, mi prosím Vás nepište. Stačí se podívat na postavy jako je Skarra (drak), Temujin (něco mezi bardem, démonem a zmrzlinou), Dafné (dívka prokletá v srnu, která své přeměny stále nedokáže ovládat)... Možností máte víc, než dost a můžete si všimnout, že při Vámi prokázané kvalitě jsme ochotni zajít až do extrémů.
●●●
A k úbytků hráčů obecně... On ten problém není jen na Mythii. On je globální napříč RP komunitou.
Možná Vás to tak úplně nepřekvapí, ale ano, dělám si průzkumy i jinde. Sleduji čísla online u nás, porovnávám je s ostatními servery, zkoumám to v jednotlivých dnech atd.
Když my máme online kolem 25ti lidí, na ostatních serverech je to maximálně cca třetina. Kdyby vážně všichni ti, jenž nelogují (tak často, nebo vůbec) přecházeli jinam, zákonitě by se ti hráči museli někde objevovat, že? Jenže tomu tak není. Když projdu jména online na konkurenčních serverech, jsou to vesměs pořád ti samí, skalní pozůstalí. Jsou to lidi, kteří zkrátka nemají důvod ani chuť opouštět své domoviny, protože po těch letech RP už se toho nechtějí vzdát a nechtějí začínat odznova.
Čili ten problém s úbytkem není jen Mythijský. Ten problém je globální a zda za to může blížící se zkouškové období, strach z konce světa nebo zlevněné mléko v Kauflandu, to už je otázka na nějakého analytika. Z mého laického rozumu jsou úbytky před zkouškovým naprosto přirozeným jevem.
Ostatně škola obecně sráží počty hráčů. Do posledního dne prázdnin jsme měli cca 90 hráčů (Mythijský rekord je 98, co si vzpomínám). Z kraje září to kleslo asi o třetinu.
P.P.S.: Podotýkám, že není mou snahou vše hned vyvracet, vnímám to jako diskusi a nabízím Vám druhý pohled na věc z pozice GM. Nesnažím se nikoho atakovat ani dementovat něčí výroky, názory. A to samé bych prosila od Vás.